|
|
Hej med jer
Mit spørgsmål er kort og godt - kan man lave scrambled eggs i ovnen?
Venlig hilsen
Hanne |
|
|
Tilføjet af hanj1704, tirsdag den 23. september 2008, klokken 19:51 |
|
Der smuttede lige et bogstav, jeg mener naturligvis scrambled eggs.
Hanne |
|
|
Tilføjet af ostehamster, tirsdag den 23. september 2008, klokken 23:39 |
|
Hej Hanne
Det burde kunne lade sig gøre, jeg har fundet denne opskrift, godt nok på engelsk. Men 24 æg burde give en godt portion :)
INGREDIENTS
* 1/2 cup butter or margarine, melted
* 24 eggs
* 2 1/4 teaspoons salt
* 2 1/2 cups milk
DIRECTIONS
1. Preheat the oven to 350 degrees F (175 degrees C).
2. Pour melted butter into a glass 9x13 inch baking dish. In a large bowl, whisk together eggs and salt until well blended. Gradually whisk in milk. Pour egg mixture into the baking dish.
3. Bake uncovered for 10 minutes, then stir, and bake an additional 10 to 15 minutes, or until eggs are set. Serve immediately. |
|
|
Tilføjet af , søndag den 28. september 2008, klokken 23:07 |
|
Hvis du ikke rør i æggene, er det jo ikke røræg, såvel som hvis du ikke scrambler dem, er det ikke scrammbled egg.
Jeg kan se i den engelske opskrift at man kan lave æggene i en ovn, men der stå jo, at der skal røres i det ind i mellem (then stir, and bake an additional)
Hvorfor vil du lave det i en ovn?? Jeg har engang været morgenkok på et hotel og lavede røræg/scrambled om morgenen til hele baduljen. Ganske vist af 2 - 3 gange, da æggene bliver ulækkert grønlige, når de står for længe i varmt vandbad
Jeg ville lave det i en gryde, og så evt. holde det varmt i ovnen. Lad være at gøre portionen HELT færdig, men lad ovnen gøre det sidste. Så vinder du lidt tid.
Men det var jo ikke det du spurgte om *SS* |
|
| Dette er et lukket forum, kun for medlemmer af Mitfood4u.dk. For at kunne skrive et indlæg, skal du derfor være medlem.
Er du allerede medlem kan du logge ind i menu Mit food4u.dk, er du ikke medlem, kan du blive det gratis her |
|